How should we judge a government?

In Malaysia, if you don't watch television or read newspapers, you are uninformed; but if you do, you are misinformed!

"If you're not careful, the newspapers will have you hating the people who are being oppressed, and loving the people who are doing the oppressing." - Malcolm X

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience - Mark Twain

Never argue with an idiot, otherwise people won't know which one of you is the idiot.
Since light travels faster than sound, some people appear bright - until you hear them speak.

Why we should be against censorship in a court of law: Publicity is the very soul of justice … it keeps the judge himself, while trying, under trial. - Jeremy Bentham

"Our government is like a baby's alimentary canal, with a happy appetite at one end and no
responsibility at the other. " - Ronald Reagan

Government fed by the people

Government fed by the people

Career options

Career options
I suggest government... because nobody has ever been caught.

Corruption so prevalent it affects English language?

Corruption so prevalent it affects English language?

When there's too much dirt...

When there's too much dirt...
We need better tools... to cover up mega corruptions.

Prevent bullying now!

Prevent bullying now!
If you're not going to speak up, how is the world supposed to know you exist? “Orang boleh pandai setinggi langit, tapi selama ia tidak menulis, ia akan hilang di dalam masyarakat dan dari sejarah.” - Ananta Prameodya Toer (Your intellect may soar to the sky but if you do not write, you will be lost from society and to history.)

Sunday, September 21, 2014

Asalkan MB MyBini or Only My wife be the MB

Cannot resist the funny side of the captions in these pictures (especially before HRH's choice is known)...


Courtesy of Madcow Muar in Facebook

Link

1 comment:

Ridd said...

Persidangan PASA 2014 yang tiada isi yang baik dan tiada arah hala tuju parti yg boleh memberi manafaat atau dikongsikan bersama rakyat. sebab semua berdiri teguh belakang Presiden takda disebelah atau di baris hadapan..... senang nak KUTUK kut. memang wajar pun.
Persidangan PAS2014 kali ini yang boleh dikongsikan "MEMBAWA UMMAH KENA BOOOOOO BARUA"

Buat PKR & DAP baik buat keputusan untuk tidak bersama dengan PAS demi kebaikkan PARTI.
yang pasti MB baru di Selangor dari PAS. Adun CEMPAKA. sebelum keadaan bertambah teruk baik buat keputusan. Kawan orang Selangor pun dah bosan dengan benda2 seperti ini. Jangan salah kan YB kami Adun Morib. apa yang beliau lakukan atas dasar hormat, sepakat dan setiakawan. Kawan sarankan pada Adun Morib buat keputusan, kalau keluar dari PAS buat jatuh hukum anak derhaka pun. jikalau mak bapak kawan sarankan TAAT tapi mereka ni tak perlulah takda apa dosa pun yang jatuh pada YB. masyarakat boleh kata beliau ulamak sekali pun tapi beliau takda kuasa nak hokum YB. kalau beliau jatuh hukum jugak pada YB makna PAS sudah mewujudkan ketua yang boleh hukum hamba Allah. {pikior sendiri le yop}. Terus perjuangan kamu YB Adun MORIB.

Yang Ustaz jenis kena beli di Malaysia adalah Ustaz2 Pas yang dah masuk UMNO sepertimana yang pernah berlaku sebelum ni. Itu MAMAT SERBAN yang berselindung disebalik agama, janji fulus masuuk. Masyarakat nak jadi apa bukan masalah dia. beliau mengharapkan akan berlaku sama seperti DSAI semasa zaman Tun Mahathir tapi populasi beliau dari pandang masyarakat amat teruk. Pencaturan zaman yang salah tapi tetap tidak mengalah masih menyusun.

Jawatan MB selangor adalah jalan balas dendam pertama beliau berdua, walaupun masih memikirkan cara untuk kembali dan diterima masyarakat. kesian 2 BARUA ni..1 bekas dan lagi 1 masih status ahli tapi berkerjasama dengan UMNO. harap sampai bila pun Masyarakat Malaysia jangan percaya dengan manusia seperti ni.

UG ni khadam yg anggap kumpulannay paling bahaya tapi masih buta dalam pencaturan politik hari ini. kalau jadi pencuri, UG ni kumpulan penyamun yang samun dikhalayak ramai. lepas tu beli jaket hitam bagi rakan2 PENYAMUN yg lebih 50 oragng pakai sambil untuk beritahu pada masyarakat UG adalah penyamun untuk KRONI dan ayat yang tertulis di jaket Doa Booooo BARUA BARUA....Amiiiiin.